Hoe het Deventer Ziekenhuis de leercultuur verandert met hulp van THRIVE LXP
Binnen een ziekenhuis is traditioneel veel aandacht voor periodieke verplichte scholing. Leren en ontwikkelen vanuit [...]
Werkplekleren in de praktijk
Door: Xprtise & Fons Geven, Projectleider bedrijfsschool. Stedin zet in op werkplekleren vanuit de 5 [...]
Teamleren versnellen met behulp van verander-micro practices
Door: Afra Schipper, Organisatieontwikkelaar & auteur. Samen leren we meer. Hoe kun jij als L&D-professional [...]
Een verfrissende kijk op je evaluatievragen 2.0
Door: Guus van Deelen, Opleidings- en Prestatieprofessional & Ilona Boomsma, Specialist leren en evalueren. Levert jouw evaluatievragenlijst maar weinig input [...]
Gedragsverandering door gamification, kansen en valkuilen
Door: Marcel Mens, Oprichter Games.4Growth, ontwerper verandertrajecten. Het gebruiken van spelelementen is de hype voorbij. [...]
Grip op impact
Door: Petra Peeters, Adviseur L&D HAN & William de Kaste, Senior L&D Professional. We verzamelen [...]
De lerende centraal: een mensgerichte ontwerpbenadering
Door: Henny Hoekstra, ‘e-learningnerd’ & host learning innovators podcast. Vol enthousiasme ontwikkel je een e-Learning: [...]
Skills in kaart: wat is er nodig in de reis van leren naar presteren
Door: Henriette Kloots, Organisatiepsycholoog & Senior L&D consultant. Aan de hand van een echte landkaart [...]
De grote Fröbelshow >> creëer speelruimte in je organisatie
Door: Ben Kuiken, Organisatiefilosoof & Marijne Vos, Organisatieadviseur Speelruimte. Ruimte om te spelen. Heb je [...]
De Leercirkel: over de kracht en noodzaak van een multidisciplinaire aanpak
Door: Nelleke van Dijken, Organisatiepsycholoog & L&D professional a.i. In een omgeving waar ontwikkelingen elkaar [...]