Gedragsverandering door gamification, kansen en valkuilen

Door: Marcel Mens, Oprichter Games.4Growth, ontwerper verandertrajecten.

Het gebruiken van spelelementen is de hype voorbij. Serious Games, Management Games en inzet van Gamification blijken bijzonder effectief om het leereffect te vergroten, te sturen op gedragsverandering en ook nog eens de onderlinge verbinding te versterken.

Toch trappen veel L&D’ers nog vaak in dezelfde valkuilen, worden (te) hoge bedragen uitgegeven aan game design of technologie terwijl de échte kansen om leertrajecten te versnellen middels gaming vaak blijven liggen. In deze workshop deelt Marcel de do’s and don’t’s van gamification, geeft hij handvatten om zelf succesvolle leergames op te zetten, laat hij zien waarom ook de beste gamifcationtrajecten blended zijn en koppelt hij theorie aan voorbeelden uit de praktijk.

Gedragsverandering >> Gamification >> Leiderschap

Marcel is van kinds af aan gefascineerd door gedrag. Waarom doen we wat we doen? En hoe kunnen we dit beïnvloeden? In een van zijn eerste werkervaringen als gymdocent leerde hij een les die de rest van zijn carrière belangrijk bleef: kinderen die niet van een hoge kast af durfde te springen, deden dat tijdens apenkooi opeens wel. “In spelvorm verleggen we grenzen en kunnen we gedrag duurzaam veranderen…” Na jarenlange ervaring als L&D professional leeft hij inmiddels zijn passie voor gamification als directeur van Games.4Growth.

Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2022