Social Learning als sleutel tot een krachtig leerecosysteem: van kennisdeling naar impact 

Veel organisaties en onderwijsinstellingen worstelen met traditionele leermethoden die leiden tot kennis-silo’s, lage betrokkenheid en inefficiënte trainingen. Binnen MBOin2030 is Social Learning ingezet als krachtig middel om docenten en onderwijsexperts niet alleen te informeren, maar ook om hun ideeën, ervaringen en perspectieven op te halen. Dit stimuleert innovatie en versterkt de ontwikkeling van het beroepsonderwijs. 

Tijdens deze sessie nemen Cees Brouwer (Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Merel van Berkel (Consultant bij Next Learning Valley) je mee in de praktijkcase van MBOin2030. Je ontdekt hoe Social Learning in de vorm van een MOOC (Massive Open Online Course) is ingezet om kennisdeling te bevorderen, samenwerking te stimuleren en het onderwijs toekomstbestendig te maken. 

Hoe Social Learning bijdraagt aan een krachtig leerecosysteem 

  • Hoe de inzet van Social Learning expertise toegankelijk maakt door kennisdeling en kenniscreatie te bevorderen 
  • Hoe interactief leren en samenwerking betrokkenheid en innovatie verhoogt 
  • Hoe Social Learning de efficiëntie van leren verhoogt  
  • Hoe innovatie en adaptiviteit door Social Learning worden gestimuleerd 

Waarom je dit niet mag missen 

Door Social Learning effectief te implementeren, ontstaat een omgeving waarin kennisdeling, samenwerking en continue ontwikkeling centraal staan. Ontdek hoe dit binnen MBOin2030 heeft bijgedragen aan onderwijsinnovatie en hoe jouw organisatie hiervan kan leren! 

Doelgroep:

Deze sessie is interessant voor L&D-professionals, onderwijsontwikkelaars, HR-managers en iedereen die Social Learning wil inzetten voor kennisdeling en innovatie. 

Thema: State of Impact@Workplace

sprekers:

Cees Brouwer – Innovator op het snijvlak van onderwijs en arbeidsmarkt 

Onderwijsinnovatie | Arbeidsmarktstrategie | Advies OCW 
 
Cees Brouwer heeft ruime ervaring in zowel de ICT- en telecomsector als het onderwijs. Hij werkte als bestuurder bij een universiteit en een ROC en heeft een sterke focus op onderwijsvernieuwing en de aansluiting met de arbeidsmarkt.  

Met zijn consultancybureau werkt hij aan onderzoek en innovatieve projecten, en adviseert hij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) over strategische vraagstukken. Daarnaast is hij sinds de start betrokken bij mboin2030, waar hij het thema dialogisch valideren mede vormgaf. 

Merel van Berkel – L&D Consultant bij Next Learning Valley 

Onderwijswetenschappen | Gepersonaliseerd Leren | Learning Automation 

Merel van Berkel heeft een achtergrond in Onderwijswetenschappen en werkt als L&D Consultant bij Next Learning Valley. Ze specialiseert zich in gepersonaliseerd en sociaal leren, waarbij ze technologie en data inzet om leerprocessen te versterken. Met haar expertise helpt ze organisaties bij het ontwikkelen van effectieve en motiverende leerstrategieën. 

Meld je aan voor Next Learning
Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2025