De Learning Correspondent belicht in elke editie een specifiek thema op het gebied van didactiek en online en blended learning.
De inhoud is gebaseerd op (praktijk)onderzoek. We presenteren achtergronden bij het thema en we bieden handreikingen voor de toepassing van de inhoud in de praktijk. Het thema wordt afgesloten met bronnen waarop we ons baseren en waar jullie meer informatie kunnen vinden.
Het zeventiende thema is:
ChatGPT en leren, opleiden en onderwijs (deel 2)
Dit thema heeft een nauwe relatie met ‘learning by doing’ dat binnen de komende editie van de Next Learning onder meer centraal staat. Een aantal sessies gaat over toepassingen zoals ChatGPT.
In december zijn we al ingegaan op ChatGPT en leren, opleiden en onderwijs. Er is inmiddels rond dit onderwerp echter zo veel gepubliceerd, dat het gerechtvaardigd is om weer een editie van de Learning Correspondent aan ChatGPT te weiden.
We wensen jullie weer veel inspiratie en leesplezier toe.
Wilfred Rubens (auteur)
Team Next Learning
lees hier de learning correspondent