In deze workshop verkennen we welke duurzame skills aankomend professionals nodig hebben om effectief en verantwoord met AI om te gaan. We willen studenten immers niet enkel trainen in de tools van nu; we willen ze ook voorbereiden op een nog onbekende toekomst. Je maakt kennis met competentieprofielen op het gebied van data- en digivaardigheid. Op basis van onze eigen AI-voorbeelden brengen we in kaart welke skills je zoal gebruikt als je met AI werkt.
Na deze workshop:
- Kun je voor je eigen doelgroep bepalen welke vaardigheden belangrijk zijn voor het toepassen van AI in het beroep waar je voor opleidt;
- Kun je in kaart brengen wat dit voor jouw onderwijs betekent.
Doelgroep:
Professionals uit het HO (Onderwijs)
Marlo Kengen – hoofddocent Learning & Development in Organisations Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
Marlo Kengen is hoofddocent bij de opleiding Learning & Development in Organisations aan de HAN. Naast haar werk als docent en begeleider is ze medeverantwoordelijk voor Curriculum, Innovatie en Kwaliteit binnen de opleiding.
Ze schrijft en spreekt regelmatig op nationale in internationale congressen over uiteenlopende onderwerpen als gepersonaliseerd leren, learning analytics en het inkopen van leer- en ontwikkeloplossingen. Dit jaar onderzocht ze de impact van AI op het vakgebied Learning & Development. Daarbij keek zo ook naar de vaardigheden die dit van professionals vraagt. Ze houdt ervan om nieuwe of complexe thema’s overzichtelijk en ‘behapbaar’ te maken.