Om gepersonaliseerd onderwijs succesvol te laten zijn moeten we precies weten wat de kennis en vaardigheden zijn die we aan de student over willen brengen. Een dergelijk studentmodel wordt meestal gebouwd door een onderwijskundige of onderzoeker. Een alternatief is echter om studentmodellen te bouwen op grond van data. In deze presentatie bespreek ik een methode, en laat resultaten zien van een dergelijk benadering.
Toepassingsdoel(en):
Inzicht in AI toepassing
Doelgroep:
Professionals uit het HO (Onderwijs), Professionals uit het MBO (Onderwijs), Professionals uit het VO (Onderwijs)
Niels Taatgen – Hoogleraar Artificial Intelligence Rijksuniversiteit Groningen, Bernoulli Instituut
Niels Taatgen is hoogleraar cognitive modeling binnen de afdeling artificial intelligence van de Rijksuniversiteit Groningen. De rode draad door zijn onderzoekscarrière is het bouwen van computersimulaties van menselijk leren. Deze kennis kan toegepast worden in onderwijssituaties. Hiervoor heeft hij projecten uitgevoerd voor NASA en de ERC. Momenteel concentreert zijn onderzoek zich op het afleiden van kennis en vaardigheden uit data.