In deze interactieve workshop ontwikkelen deelnemers in sneltreinvaart een concreet beleid voor het gebruik van AI binnen hun organisatie. We doorlopen het beleidsontwikkelproces stap voor stap, ondersteund door gerichte denkvragen en het gebruik van Classkick voor directe feedback en verdere uitwerking. Deelnemers leren bovendien hoe ze een eigen GPT kunnen bouwen en voeden met de juiste input om hen te ondersteunen bij het schrijven van beleid. Aan het einde van de workshop hebben ze een ruwe schets van een beleidsplan en een actieplan om dit verder uit te werken.
Toepassingsdoel(en):
Na deze workshop:
1. Heb je een ruwe schets voor een beleidsplan AI binnen jouw organisatie,
2. Heb je een actielijstje om het beleid verder uit te kunnen werken,
3. Weet je op welke manier je ChatGPT kunt gebruiken om jou te ondersteunen bij het schrijven van beleidsstukken.
Doelgroep:
Learning & Development professionals, Professionals uit het HO (Onderwijs), Professionals uit het MBO (Onderwijs), Professionals uit het VO (Onderwijs)
Margreet Pols – docent/trainer/coach voor onderwijs- en opleidingprofessionals Ceto Trainingen
Margreet Pols is een deskundige en benaderbare trainer, coach, en docent met een focus op activerende en digitale didactiek. Sinds 2009 leidt ze haar eigen bedrijf, Ceto Trainingen, en ondersteunt ze onderwijs- en opleidingsprofessionals bij hun ontwikkeling. Margreet ontwikkelde de post-HBO iCoach-opleiding, waarin AI en digitale geletterdheid een duidelijke plek hebben, en begeleidt teams in het formuleren van AI-beleid. Recent begeleidde ze een team bij het creëren van een eigen GPT ter ondersteuning van hun beleidsvorming. Margreets passie voor leren en innoveren inspireert en motiveert.