AI in Learning Design: GPTs als inhoudsdeskundige en toetsontwikkelaar bij KLM

Deze sessie belicht twee praktische use cases van het learning design team van KLM waarbij custom GPTs worden ingezet. In de eerste use case fungeert een GPT als subject matter expert (SME), wat leidt tot efficiëntere samenwerking en een herverdeling van rollen. De tweede case focust op de ontwikkeling van kwalitatieve toetsvragen met behulp van AI, waardoor de kwaliteit en snelheid van het ontwikkelen van toetsmateriaal toeneemt.

Toepassingsdoel(en):

  • AI inzetten als SME om snel expertise in leerprojecten te integreren.
  • AI gebruiken voor het ontwikkelen van toetsvragen

Doelgroep:

Learning & Development professionals, Professionals uit het HO (Onderwijs), Professionals uit het MBO (Onderwijs), Professionals uit het VO (Onderwijs)

Timothy Druiventak – Learning Consultant KLM

Timothy Druiventak is een ervaren Learning Consultant bij KLM, waar hij meer dan tien jaar ervaring in Learning & Development combineert met een passie voor innovatieve leeroplossingen.

Emma Lodder – Learning Consultant KLM

Met een achtergrond in UX en grafisch design werkt Emma sinds ruim een half jaar binnen het Learning Design Team van KLM. Haar passie ligt in het toepassen van technologie om leertrajecten te optimaliseren en de leerervaring te verbeteren. Ze combineert graag technologie en design om vernieuwende leeroplossingen te ontwikkelen, waarbij AI een belangrijke rol speelt. Dit onderzoek zij ook in haar masterthesis over het effect van feedback in Virtual Reality (VR).

Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024