Hoe veranderen chatbots en chatGPT werken en leren?

Artificiële intelligentie is het zelfstandig oplossen van problemen door machines, software en apparaten. De laatste tijd hoor je veel over chatGPT. Dit is een AI-toepassing die in staat is om content te genereren. Hoewel een chatbot en AI niet nieuw zijn, maakt deze heel duidelijk wat de potentie is van dit type toepassingen (bijvoorbeeld het snel en automatisch beantwoorden van complexere vragen). Er zijn genoeg kritische geluiden, maar een ding is zeker: deze toepassingen gaan werken en leren veranderen! ChatGPT kan werk uit handen nemen: reacties op mailberichten, samenvattingen of feedback kunnen in secondes gegenereerd worden. Welke vaardigheden vraagt dit van jouw werknemers? En biedt het ook kansen voor jouw als L&D-er? We gaan met elkaar in gesprek over de kansen en valkuilen én we laten je chatGPT zelf ervaren.

Wilfred Rubens – Zelfstandig adviseur

Wilfred Rubens houdt zich sinds eind 1995 professioneel bezig met de vraag hoe je ICT kunt gebruiken voor het faciliteren en versterken van leren, opleiden en onderwijs. Sinds 1 maart 2015 is hij werkzaam als zelfstandig adviseur en projectleider. Hij is projectleider van de selectie en implementatie van leertechnologieën. Hij houdt zich bezig met het ontwerpen van online en blended leerprogramma’s (verschillende formats), met advisering over het didactisch gebruik van ICT, met strategie-ontwikkeling en met het verzorgen van professionalisering. Verder blogt Wilfred bijna dagelijks over ‘technology enhanced learning’ en is hij (co-)auteur van twee boeken en diverse artikelen op dit terrein.

Alvast meer lezen? Bekijk de Learning Correspondent over chatGPT.

Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024