Door: Ger Driesen, Learning Innovation Leader.
Learning eXperience Design is populair: door middel van empathy maps en persona’s wordt de lerende centraal gesteld om zo de leerervaring te verbeteren. Dat is een goed startpunt, maar het blijft vaak bij algemene kenmerken: leeftijd, opleiding, interesses. De Jobs-to-be-Done benadering gaat dieper en focust op behoeftes van de lerende ín het werk. Het model komt uit de innovatietheorie en stelt de (functionele) taken die iemand gedaan wil krijgen centraal. Immers: wanneer wil je een ‘dienst’ zoals een leeroplossing? Als het je helpt om iets gedaan te krijgen dat je graag wil! De methode verfijnt vervolgens deze analyse op emotioneel-, sociaal- en toegankelijkheidsniveau. Tijdens deze workshop neem je jouw eigen leeroplossing onder de loep: vervult deze de behoefte van een job to be done? Alvast meer weten? Lees het blog van Ger.
Innovation >> Trends >> Learning
Denk aan iemand die mensen, ideeën, inspiratie en trends bij elkaar brengt in de (inter)nationale Learning & Development community en je hebt een goede omschrijving van Ger Driesen. Ger werkt als Learning Innovation Leader bij NewSpring en is de co-founder van Challenge Leadership Development Academy.