Generatieve AI-tools zoals ChatGPT bieden enorme mogelijkheden voor L&D-professionals. Ze kunnen complexe input vertalen naar begrijpelijke taal, snel instructievideo’s maken en zelfs persoonlijke assistentie bieden bij het ontwerpen van leerdoelen. Terwijl we nog volop aan het experimenteren zijn, is het overduidelijk dat deze tools waardevolle tijdsbesparing en verbeterde kwaliteit opleveren.
Om deze kansen optimaal te benutten, is vakmanschap essentieel. Immers: “A fool with a tool is still a fool.” Hoe kunnen we leertheorie en praktijkervaring gebruiken om AI-tools te integreren en ons dagelijks werk te versterken?
In deze leertrack ontwikkelen we samen de beste L&D-prompts aan de hand van actuele en eigen praktijkvoorbeelden. Je leert de basisregels van prompt engineering, krijgt voorbeelden en vooral de mogelijkheid om te experimenteren, kennis te delen en te oefenen. Samen werken we toe naar een product met de twintig beste L&D-prompts.
Jeff Kortenbosch – Sr. adviseur Learning, Performance & Development De Volksbank, Serious Learning
Met zo’n 20 jaar ervaring in L&D, is Jeff een gerenommeerde figuur in de L&D wereld. Mo-menteel richt hij zich vooral op skillsontwikkeling voor medewerkers, teams en organisaties, met een focus op skills-gebaseerde interne mobiliteit en talentmanagement. Hij smeedt de band tussen continu leren, interne en externe recruitment, en organisatieontwikkeling. Jeff is tevens de auteur van het gewaardeerde boek ’20 Questions Learning and Development Should Ask Before Talking About Training’, waarin hij pleit voor meetbare prestaties, zakelijke resultaten en relevante oplossingen die verder gaan dan louter training. Zijn onstilbare nieuwsgierigheid drijft Jeff om voortdurend bezig te zijn met de nieuwste innovaties en verbeteringen in het L&D-vakgebied.
Geraldine Voost – Global L&D Manager Bronkhorst High-Tech
Geraldine Voost is een ervaren L&D professional, momenteel in de rol van Global L&D Manager bij Bronkhorst High-Tech. Haar passie voor menselijke ontwikkeling en organisatiegroei, verrijkt door haar achtergrond in cognitiewetenschap, drijft haar in het bevorderen van L&D’s transitie naar een meer proactieve rol, gericht op het versterken van de prestaties binnen de organisatie.