In de lijst “100 Top Tools for Learning” (2019 – 13e editie) van goeroe Jane Hart staan Youtube, google, twitter en linkedin in de top 5. We kunnen er niet meer om heen. Sociale technologieën zijn een hot topic in L&D land. En dat succes neemt verschillende gedaanten aan. Zo zien we dat organisaties hun medewerkers vragen een ambassadeursrol op te nemen op sociale media door “buiten” hun kennis te delen.
En ook binnen organisaties gaat er veel aandacht naar het stimuleren van kennisdeling via digitale tools. Deze beweging lijkt vanzelfsprekend. We zitten immers in een kenniseconomie en digitaal is alomtegenwoordig. Toch blijken deze initiatieven niet altijd meteen een succes. Waarom is dat zo en hoe zorgt u ervoor dat de digitale tools ten volle worden benut?
Kritische succesfactoren
In deze interactieve sessie ontdek je samen met Isabel De Clercq welke organisaties succesvol met social learning aan de slag zijn gegaan. Je hoort waarom ze dat doen, wie daartoe het initiatief nam, wat de kritische succesfactoren zijn en welke elementen succes ook in de weg kunnen staan.
Isabel De Clerq sinds 2011 werkzaam op het thema van kennisdeling. Ze volgt daarbij organisaties in binnen- en buitenland op de voet die van social collaboration een strategische keuze hebben gemaakt.
Isabel is een veelgevraagde internationale keynote speaker en auteur van het boek Social Technologies in Business. Ze doet onderzoek naar de manier waarop technologie kennisdeling, productiviteit en leren impacteert en deelt ook haar kennis graag online.
Isabel De Clercq is auteur van Social Technologies in Business.