Door: Peter Meerman | Learning Analytics Adviseur bij o.a. Philips, Shell en Novartis.
Deze sessie geeft je concrete voorbeelden en handvatten hoe je data analyse kunt gebuiken voor het verbeteren van de effectiviteit van de L&D afdeling, het analyseren van de kwaliteit en impact van je leerprogramma’s en het creëren van gepersonaliseerde programma’s.
Je leert in deze sessie hoe je kunt beginnen met het gebruiken van data voor verschillende doeleinden binnen L&D (afhankelijk van waar je prioriteiten liggen);.
- Waarom zijn data belangrijk?
- Welke data punten heb je tot je beschikking?
- Hoe kun je je L&D strategie en veel voorkomende vragen vertalen naar data?
- Met welke meetpunten kun je aantonen dat je je doelen te bereikt?
- Wat heb je nodig om dit alles in een mooi product zoals een dashboard te ‘gieten?
- Wat heb je nodig aan kennis, vaardigheden en tools?
- Wat kan je leren van hoe Shell, Philips en Novartis werken met Learning Analytics?
Opzet: De opzet van deze sessie is vergelijkbaar met een mini masterclass. Op basis van de interesse van de groep selecteren we een of meerdere cases die we aan de hand van simpele modellen en voorbeelden uit de praktijk stap voor stap doorlopen.
Mogelijke Cases:
- Compliance Learning
- Effectiviteit van L&D
- Skills
- Het meten van de kwaliteit van (online) trainingen (of je online leeromgeving)
- Het analyseren van business performance
- Content curation
- Personalisatie van leren doormiddel van Artificial Intelligence/LXP/Machine Learning
Na deze sessie heb je een beter idee hoe je binnen je eigen L&D afdeling kunt beginnen met het gebruik van data ter ondersteuning van je beleid en activiteiten. Daarnaast heb je een aantal tools die je concreet kunnen helpen een plan van aanpak te maken om daadwerkelijk te beginnen.