Door Job Bilsen, business consultant One Shoe (digital & creative agency) & voorheen ontwikkelaar van leeroplossingen.
Hoe weet je of de oplossing die je voor ogen heb ook echt je probleem oplost? Durf je in kleine stappen de organisatie écht in beweging te krijgen of kies je voor ‘zekerheid’ en wacht je met implementeren totdat je hele ontwikkelproject klaar is? Past Lean Startup eigenlijk wel bij L&D projecten binnen grote organisaties? Job Bilsen gaat in op de voor- en nadelen.
Zet je vooroordelen opzij en kijk naar het gedrag van de doelgroep. Door continue reflectie op het proces en product kun je iedereen op één lijn houden. En creëer je de tijd en ruimte om nieuwe inzichten tijdens het project aan te pakken. Eigenlijk leren alle betrokkenen bij een L&D project doorlopend. Door slim te testen weet je of je op de goede weg zit of dat je moet bijsturen. En als je het goed aanpakt, kun je waardevolle lessen trekken uit je Minimum Viable Product (MVP). Zo kun je een oplossing maken waarmee je echt impact kan maken.
Maar hoe ga je om met stakeholders die van te voren willen weten wat de oplossing en het eindproduct zal zijn? En de leerdoelen centraal stellen, de ‘waterval’ methode gewend zijn of teamleden die in de aanname stand blijven? Leer van de ervaringen, do’s & don’ts van Job Bilsen en volg deze sessie!
Job Bilsen begeleidt als business consultant via One Shoe (digital & creative agency) onder meer de ontwikkeling van webapplicaties voor bijvoorbeeld een opdrachtgever als thuisarts.nl, Studiekeuze123 en kanker.nl. Voorheen werkte Job o.a. als Head of Learning Applications bij Bright Alley en als Learning en Performance Consultant bij Conclusion voor opdrachtgevers als KLM, Nikon, Yamaha Motors, Ziggo, Akzo Nobel, Roche, Stork en ABN Amro.