En we nemen (te?) vaak aan dat iemand net zo leert als wij.
Daardoor kan het zijn dat we leerinterventies maken die voor mensen misschien minder effectief zijn. Door meer inzicht te krijgen in de leervoorkeuren van de lerende, kunnen we veel beter aansluiten op hoe mensen het beste en het fijnste leren.
Voor langere leerinterventies is het zelfs zinvol om rekening te houden met denkgewoonten. Denkgewoonten beschrijven hoe mensen problemen oplossen.
Als iemand iets moet leren op een manier die haaks staat op zijn/haar denkgewoonten, creëer je zelfs mogelijk weerstand.
Denk bijvoorbeeld aan een innovatieve bibliothecaresse. Die is de hele dag bezig met ordenen. Kun je van haar wel verwachten dat ze eenvoudig buiten de box kan denken?
Inzicht in hoe mensen graag leren helpt echt bij het ontwikkelen van betere leerinterventies.
Doe zelf eens de leervoorkeuren- en denkgewoontenscan op www.leerscan.nl.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Lees meer over Performance Support Group.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]