In 4 dagen naar procesoplossing op de SEH (in plaats van training)

Job Bilsen, Creative and digital strategist, One Shoe & Learning Adviseur

“Hoe kunnen we de wachtbeleving van de patiënt op de Spoedeisende Hulp (SEH), verbeteren?” Tijdens de Design Sprint met het Jeroen Bosch Ziekenhuis hebben we dit vraagstuk binnen 4 dagen van probleem naar gevalideerde oplossing gebracht.

Een hele nieuwe manier van kijken die veel meer oplossingen en mogelijkheden biedt dan ‘training’.

Job Bilsen laat je aan de hand van de case Jeroen Bosch Ziekenhuis zien hoe geweldig Design Sprints werkt om een antwoord te vinden op een trainingsvraag.

Wachten, wachten en nog eens wachten?

Wie een SEH bezoekt, weet: dat wordt wachten. Gemiddeld genomen wacht een patiënt in Nederland bijna 3 uur bij een bezoek aan de SEH. Het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) vroeg zich daarom af: hoe kunnen we de wachtbeleving van de patiënt verbeteren? We gebruikten de design- en innovatiemethodiek Design Sprint om hier inzicht in te krijgen én met concrete oplossingen te komen.

Meld je aan!
Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2021