In elke reguliere editie van De Learning Correspondent belichten we normaliter een specifiek thema op het gebied van didactiek en online en blended learning.
Deze uitgave is echter anders dan anders. In ons dagelijks werk merken we dat veel professionals in ons vakgebied hun best doen om bij te blijven op het gebied van de meest ingrijpende technologische ontwikkeling van dit moment: artificiële intelligentie (AI). Deze technologieën hebben namelijk verstrekkende gevolgen voor de bekwaamheden die (toekomstige) werknemers moeten ontwikkelen en voor de wijze waarop leren, opleiden en onderwijs vormgegeven worden. Bijblijven is dus geen luxe maar noodzaak. Tegelijkertijd ervaren veel professionals dat ze overspoeld worden met informatie. Het voelt als drinken uit een brandslang, waarbij er dagelijks nieuw nieuws en aankondigingen op dit terrein verschijnen.
Daarom besteden we in deze editie aandacht aan de belangrijkste en meest relevante ontwikkelingen op het gebied van (generatieve) AI. We richten ons daarbij op ontwikkelingen die op korte en middellange termijn de grootste impact zullen hebben op ons vakgebied. Ons doel is om je bij te praten over de stand van zaken rondom (generatieve) AI.
Diverse van deze ontwikkelingen en hun toepassingen komen aan bod tijdens de derde editie van AI-deas for learning op woensdag 19 november 2025 in Utrecht.
We wensen je weer veel inspiratie en leesplezier.
lees hier de learning correspondent