Reflecties op de Leersafari 2014
Gerichte opdrachten om zelf een goede leerbeleving te creëren: op 16 april 2014 tijdens Next Learning zijn coaches Marcel de Leeuwe en Hans de Zwart met de deelnemers aan de slag gegaan. De deelnemers hebben zelf ervaren wat Do-It-Yourself Learning voor hun kan opleveren. En… waar ze tegenaan lopen.
De deelnemers en ‘reisleiders’ hebben een korte reflectie gegeven op deze unieke leerervaring:
- Mirjan Albers (deelnemer)
“Mijn ervaring met de Leersafari leverde diverse inzichten op.” - Sjoerd de Vries (deelnemer)
“Ik zie potentieel voor onze organisatie, waarbij Subject Matter experts, key-users of trainers zelf aan de slag gaan als curator en zonder een ingewikkeld LMS of ingewikkelde procedures snel kennis kunnen delen met collega’s.” - Erica Diks (deelnemer)
“DIY heeft te maken met mensen het zetje te geven om meer gefocust te leren.” - Catrina van Paradijs (deelnemer)
“Bewust leerervaringen bepalen en er direct over communiceren blijkt super intensief en ook enorm inspirerend.” - Saskia van Herwijnen (deelnemer)
“O.a. gewoon DOEN leidt tot hele mooie leervaringen.” - Theo Janssen (deelnemer)
“Ik heb moed gekregen om aan een reis te beginnen waarbij je niet altijd weet wat je ontmoet en waar deze zal eindigen. Maar met het besef je het de safari je dankzij een goede organisatie altijd weer terugbrengt op het juiste pad.” - Ank Dierckx (ontwerper)
“Het is me duidelijk geworden dat de kern van leren zit in de lerende zelf. Als je dat vuurtje kan ontsteken, werkt elke e-learning, blended learning, gamification enzovoort!” - Marcel de Leeuwe (ontwerper)
“De leersafari is een bewijs dat professionals meer kunnen leren als de verantwoordelijkheid en de actie bij hen ligt.” - Willy de Jong (observant)
“De leersafari stimuleert een actieve leer attitude en kan helpen om allerlei organisatorische barrières (organisational silo’s) te doorbreken, waardoor er weer een extra stapje gezet kan worden naar de realisatie van een daadwerkelijke (zelf) lerende organisatie.”
Houd me op de hoogte van Next Learning 2015