De Learning Correspondent belicht in elke editie een specifiek thema op het gebied van didactiek en online en blended learning. De inhoud is -indien mogelijk- gebaseerd op (praktijk)onderzoek. We presenteren achtergronden bij het thema en we bieden handreikingen voor de toepassing van de inhoud in de praktijk. Het thema wordt afgesloten met bronnen waarop we ons baseren en waar jullie meer informatie kunnen vinden.
Deze editie staat in het teken van het selecteren van ‘EdTech’ (educatieve technologie oftewel leertechnologieën). L&D-afdelingen, opleidingsinstituten en onderwijsinstellingen geven jaarlijks veel geld uit aan ‘EdTech’. De implementatie en gebruik vragen om nog meer investeringen. Een zorgvuldige aanpak van de selectie is dan ook van belang.
We bespreken daarom:
- Stappenplan
- Eisen en wensen
- Een keurmerk voor EdTech?
- Een onafhankelijke toezichthouder
- Evidence-based of evidence-informed?
- Samenvattende tips
Op de laatste pagina vind je ook gebruikte bronnen en meer informatie.
We wensen jullie weer veel inspiratie en leesplezier toe.
Team Next Learning
Lees hier de learning correspondent