Van kennisdeling een succes maken: tips van een CEO

Kennisdeling via Enterprise Social Networks is hot. Wereldwijd buigen organisaties zich over de vraag welke tool het best aansluit bij hun behoeftes. En hoe zij ervoor kunnen zorgen dat mensen hun kennis willen delen. Want kennis blijft macht. Een complex vraagstuk dus waarbij zowel technologie als de mens een rol spelen.

Kennisdeling staat hoog op de agenda bij GDF SUEZ Energy International. De CEO, Willem Van Twembeke, geeft zijn mening over de kracht van kennisdeling: hoe draagt kennisdeling bij tot harde businessresultaten? Bekijk hieronder twee video-interviews.

Tips voor andere organisaties die van kennisdeling een succes willen maken:

De leidinggevende van de toekomst: wat doet die – wat is zijn toegevoegde waarde?

Wat houdt kennisdeling tegen?

Het antwoord op die vraag maakt meteen duidelijk waaraan je moet werken, wil je van kennisdeling een succes maken. Bekijk onderstaande Slideshare presentatie:

 


Meer weten? Kom naar de sessie Knowledge Flows tijdens Next Learning 2015!

Op 22 april (sessieronde 1, 10.05 uur) vertellen Jan Vanoudendycke en Isabel De Clercq in de HRD-Arena meer over Knowledge Flows als Business Performance Drivers: weerstanden en oplossingen. Ze zetten hun lessons learned op een rijtje, verzameld bij Vlaamse én internationale bedrijven (GDF SUEZ Energy International, Alcatel-Lucent, Telenet, Digipolis Antwerpen, Wolters Kluwer etc.). Je krijgt inzicht in kennisdeling als een belangrijke business performance driver. Voor het individu, het team en de hele organisatie.

Je hebt een overzicht van de belangrijkste weerstanden die je zal tegenkomen bij het stimuleren van kennisdeling. Je krijgt concrete tips & tricks: wat werkt en wat werkt niet?

Bekijk deze sessie in het complete programma van de HRD-Arena

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024