Gamification: 75 procent van de mensen is gamer!

Zoals we allemaal weten: gamification is een geweldige manier om e-learning levendig en spannend te maken. Het moedigt de lerende aan om op een andere manier de ‘lesstof’ te bekijken.

GamificationWist je dat maar liefst 75% van de mensen een gamer is? De hoeveelheid informatie die mensen onthouden stijgt tot maar liefst 90 procent in geval van gamification. Vooral de methodes die te maken hebben met scores/badges en het aangeven van vooruitgang motiveren het meest om te leren.

Het aantal bedrijven dat gamification toepast, stijgt logischerwijs enorm. Ook ontstaan steeds betere en betaalbare systemen waarin deze gamification-technieken geïntegreerd zijn. Ook dit is geen nieuws, maar het geeft juist aan dat je nu toch echt op die trein moet stappen.

Tijdens Next Learning 2016 vinden diverse sessies plaats waarin je zelf ervaart wat gamification voor jouw organisatie kan betekenen:


 

Download het eBook: Playful Learning

Mini-eBook Playful LearningPlezier motiveert ons enorm in ons gedrag. ‘Het ontwerpen van plezier’ is dus een grote krachtbron voor het motiveren van mensen in leersituaties. Dat is geen nieuws meer: het aantal organisaties dat Playful Learning toepast, stijgt enorm. Ook worden de systemen steeds beter en betaalbaarder.

Bovenstaand artikel is onderdeel van het mini-eBook, waarin we een paar praktische inzichten, tips en cases in Playful Learning hebben gebundeld. Kom er zelf achter hoe groot het effect kan zijn in jouw organisatie!

Download het eBook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024