Het delen van kennis is een sterke succesfactor voor organisaties. Enerzijds omdat het mogelijk is, anderzijds omdat het noodzakelijk is. Wat zijn dan die voordelen van kennis delen voor een organisatie? Kennis delen:
- versnelt responstijd
- vergroot efficiëntie
- vergroot het vermogen om te innoveren
- leidt tot betere beslissingen
- behoudt reeds bestaande kennis
- vergroot betrokkenheid van werknemers en helpt met het ontwikkelen van een sterkere bedrijfsidentiteit
- maakt een ‘pulse check’ van de organisatie mogelijk: wat denken de werknemers?
Bekijk hier de slideshare presentatie van Isabel de Clercq, Learning Solutions Consultant at Kluwer Opleidingen:
Meer weten? Kom naar Next Learning!
Tijdens Next Learning 2015 staat kennisdeling en de rol van HRD op de agenda in de HRD-Arena.
Isabel De Clercq, Trendcatcher bij Wolters Kluwer en Jan Vanoudendycke, Head of Knowledge Management bij GDF SUEZ Energy International vertellen samen over de praktijk van kennis delen bij een groot internationaal energiebedrijf: Learning Table ‘Knowledge Flows’ in de HRD-Arena 10:05 – 11:00 uur.
En uiteraard komt het ook aan bod binnen het model van 70-20-10 in de HRD-Arena:
- 9.30 uur: Donald H. Taylor
- 10.05 uur of 14:20 uur: Bob Mosher
- 14.20 uur: Ger Driessen