Door de coronapandemie heeft er een enorme verschuiving van leerbehoeften plaatsgevonden. We zagen al een verschuiving naar online en naar blended leervormen, maar vanaf maart vorig jaar groeide dat exponentieel. Bijzonder is dat we met name bij managers een toenemende en andere leerbehoefte constateerde, maar een invulling was vaak ver te zoeken. Zo ver zelfs, dat wij daarom een volledige online corporate MBA hebben ontwikkeld. Helemaal gericht op het invullen van deze veranderende behoefte.
Als er één groep zijn werk het laatste jaar drastisch heeft zien veranderen, is het wel het management. En die verandering is blijvend, verwachten wij. Volledig terug naar kantoor zit er niet meer in, hybride werken wordt de standaard. Er worden daarom nu versneld heel andere vaardigheden gevraagd van leidinggevenden en managers. Van sturing naar coaching, van persoonlijk naar op afstand, van face to face naar digitaal. En waar een leven lang leren en ontwikkelen bij veel organisaties beleidsmatig als een belangrijk speerpunt wordt gezien, is dit bij de doelgroep van managers en leidinggevende lang niet altijd vanzelfsprekend.
In deze interactieve sessie gaan we graag met jullie in gesprek over deze veranderende leerbehoeften bij managers. Naast onze visie en tips, gaan we graag de discussie aan. Wij trachten op deze manier kennis te kunnen uitwisselen en op te halen, waarna wij de conclusies later in een podcast met jullie zullen delen.
Spreker Danny van Heesch
Danny van Heesch is werkzaam bij online opleider SkillsTown en auteur van bestsellers “21ste Century Skills” en “De presterende organisatie”. Hij is als valedictorian afgestudeerd in economic psychology, een specialisme binnen de sociale psychologie. Danny is expert op het gebied van leren en ontwikkelen vanuit een sociaalpsychologische en wetenschappelijke invalshoek. Vanuit zijn studie heeft hij enorm veel kennis opgedaan met betrekking tot allerlei factoren die hier invloed op hebben. Te denken aan onderwerpen als motivatie, leiderschap, groepsdynamica, cognitie, perceptie en talentontwikkeling.