L&D-afdelingen staan voor een prachtige uitdaging: de organisatie een grote stap laten maken met behulp van een goede opleidingsstrategie. En die moet ambitieus zijn!
Het is duidelijk wat managers en bestuurders verwachten van de ‘leerfunctie’: bijdragen aan de organisatiedoelen, dagelijkse productie zo min mogelijk verstoord en ‘real time’ rapportages.
We weten ook welke eisen medewerkers stellen: meer regie, toegankelijkheid op alle devices en op elke moment van de dag, toegespitst op de eigen persoon en inzicht in eigen voortgang.
In deze workshop krijg je een resultaatgerichte aanpak en een stappenplan voor jouw ambitieuze opleidingsstrategie. Na deze workshop:
- Beschik je over een aanpak om een 21e-eeuwse strategie voor je opleidingsafdeling te ontwikkelen en in te voeren;
- Ken je de componenten van een digitale strategie voor je opleidingsafdeling;
- Weet je hoe je een budget opstelt voor je (digitale) strategie en akkoord daarvoor krijgt van het management;
- Heb je handreikingen om de (digitale) strategie t in te voeren en te monitoren.
Erik Mooijman ondersteunt als adviseur al ruim 30 jaar organisaties (zoals Ziggo, Heineken, SaraLee, UMC’s, ziekenhuizen en zorginstellingen) bij het verbeteren en toekomstklaar maken van hun opleidingsafdelingen of corporate academies. Daarnaast is hij regelmatig interim manager van opleidingsafdelingen en academies.
Hij is coauteur van de boeken Strategisch Opleiden in Organisaties en het Handboek Leren en Ontwikkelen in Organisaties. In het voorjaar van 2021 verscheen van hem het boek: De Complete Consultant. Succesvol adviseren in de 21e digitale eeuw.