Daar sta je dan als verpleegkundige in het ziekenhuis. Een patiënt die wordt opgenomen voor een reguliere opname vertoont in eens agressieve uitspattingen door de alcoholproblematiek die pas naar voren komt bij ontnuchtering. Eén van de zeer specifieke situaties waar je toch een pasklaar antwoord op moet hebben. Marlies Prins is binnen het Spaarne Gasthuis aan de slag gegaan met mobiele microlearning als performance support oplossing bij verpleegkundigen van het Spaarne Gasthuis. In haar onderzoek naar mogelijke kennisinterventies voor zorgprofessionals op de afdeling, ontdekt ze hoe ze de juiste snaar moet raken om hen ideaal te ondersteunen in het werkproces. Je ontdekt de impact van mobiele leertechnologie op het werkproces van de mobiele zorgprofessional en leert hoe dit ideaal kan werken naast alle bestaande leermiddelen.
Marlies Prins, HBO-verpleegkundige Spaarne Gasthuis
Marlies is HBO-verpleegkundige in opleiding bij het Spaarne Gasthuis en werkt sinds 2013 in de zorg. Vanwege haar ambities om zorg in Nederland van hoog kwaliteitsniveau te houden én het werkproces leuk te houden doet ze onderzoek naar vernieuwende mogelijkheden van leren en informeren op de werkvloer. Op de afdeling chirurgie van Spaarne Gasthuis komt ze in aanraking met Primio als mobiele oplossing om alle ‘Wist-je-datjes’ te delen op de werkvloer, wat ze in haar studie toepast om verpleegkundigen effectiever te informeren over heel specifieke handelingen rondom de gevolgen van alcoholmisbruik in het behandelproces.
Christiaan Uythoven, Interactie Ontwerper Primio
Christiaan ontwikkelt sinds 2010 mee aan vernieuwende zorginnovaties en communicatiestrategieën waarbij het toekomstig gedrag van zowel zorgprofessional als cliënt of patiënt centraal staan. Als opgeleid Industrieel Ontwerper worden technieken uit de ontwerpwereld als van nature toegepast bij de ontwikkeling van de juiste ondersteuning voor eindgebruikers. Christiaan heeft met zijn team onderzoek gedaan naar debenodigde kennis tijdens het werkproces van de zorgmedewerker om met vernieuwende kennistoepassingen te komen voor het zorgleerlandschap en zo een positief verschil te maken in de effectiviteit van het werkproces.