Hoe kan de “kromme wegen theorie” uit de Efteling jouw L&D-strategie versterken?

Wat kun jij als L&D-er leren van het creatieve gedachtengoed van Anton Pieck en zijn filosofie? In de Efteling wist hij om elke bocht een verassing te veroorzaken. Frans Goenee, Inspiratiemanager Gastvrijheid, geeft je een uniek kijkje in de cultuur van de Efteling. Hij deelt zijn succesformule waarbij hij missie en visie centraal stelt om de stippen aan de horizon te bereiken. Door te focussen op de talentontwikkeling, eigenaarschap en passie van werknemers, weten zij elke dag weer een glimlach op het gezicht van de gast te krijgen. Betoveren, noemen ze dat.

Met deze werkwijze is de Efteling verkozen tot winnaar van het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Frans deelt in deze sessie vol passie en praktijkvoorbeelden hoe je de essentie van deze “kromme wegen theorie” in jouw organisatie kan toepassen. Hoe faciliteer je processen naar het verhaal?  Hoe draag je als L&D’er bij aan het verhaal van jouw organisatie?

Frans Goenee – Inspiratiemanager Gastvrijheid/Goenee-Inspirations

Frans is sinds 1989 in dienst bij het sprookjesachtige Efteling in Kaatsheuvel. In 2009 is hij aan de slag gegaan als conceptmanager horeca. Daar geeft hij creatieve invulling aan nieuwe en bestaande horeca-concepten. Hij maakt al lange tijd deel uit van unieke horecaconcepten die een belangrijk onderdeel vormen van de Efteling. In het jaar 2014 is hij op eigen initiatief naast conceptmanager ook inspiratiemanager geworden. Zijn kracht zit hem in de mens en hun laten zien wat echte passie is. Op een authentieke wijze het verhaal vertellen over cultuur, DNA en het bewandelen van kromme wegen. Op 62-jarige leeftijd barst hij nog van de ambitie en met zijn Brabantse gastvrijheid en echtheid wil hij graag medewerkers begeleiden om superfans te creëren. 

Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024