Kijk eens om je heen op de werkvloer en denk even terug aan vroeger toen je nog in de schoolbanken zat. Die ene collega was vroeger al de leerling die nooit stil kon zitten, de andere de leerling die altijd al stil was. De opstandige leerling en de leerling die heel ijverig aan de slag ging. Nu zitten zij bij jou “in de klas”. Als L&D-er ben jij nu de leraar. Hoe maak jij het leren interessant, motiverend, uitdagend en interactief? Hoe zorg je dat jouw E learning niet “saaaaaaai” wordt? Welke oerdrijfveren weet jij te raken? In deze sessie leggen we verbanden met de klas van toen en het leren van nu binnen jouw organisatie.
We kijken hoe je de oerdrijfveren van je werknemers kunt aanspreken door middel van Gamification. Je hoeft niet te kunnen programmeren om zelf games te kunnen bouwen met Seppo. Dus ben jij benieuwd hoe je een “spice” toe kunt voegen aan jouw E learnings?
Jelle Kabbes – Gamedidacticus Seppo
Jelle is oud docent aardrijkskunde. Misschien een vreemde eend in de bijt op een L&D Event? Hoewel, jouw collega’s, de werknemers van nu, zaten vroeger bij hem in de klas. Hij had zelf nooit verwacht voor de klas te belanden, aangezien hij niet bepaald een voorbeeld leerling was…Stil zitten, stil zijn, zwijgend luisteren naar een leraar, dat werkte niet. Bestandjes leren die ergens op het intranet staan? Werkte ook niet. Hij besloot het als leraar anders te gaan doen. Eerst intrinsiek motiveren, uitdagen en activeren, dan pas komt het leren. Hij veranderde het volledige curriculum in leerzame games die hij zelf bouwde met Seppo. Nu helpt Jelle organisaties die de dezelfde uitdagingen hebben als menig leraar. Hoe verander je de leerhouding van werknemers? Hoe helpt gamedidactiek daarbij?