Van workflow analyse naar ontwerpplan

Door: Thomas van Kerkhof, Onderwijskundige, werkzaam voor onder andere Aviko, Stedin en het Prinses Maxima Centrum.

Hoe geef je vorm aan werkplekleren? In deze tweede sessie van de leertrack werkplekleren doorlopen we aan de hand van een concreet voorbeeld verschillende analysestappen die je kunnen helpen om te komen tot een concreet plan. Om leren met werken te verbinden is het allereerst belangrijk om te weten wat dat werken precies inhoudt. Dit kun je in kaart brengen met een rapid workflow analyse, die je vervolgens tegen het licht houdt om te bepalen welke taken het meeste impact hebben op de prestaties (critical skills analysis). Welke bestaande leermiddelen hebben we al om deze taken te ondersteunen (learning asset analysis)? En op welk moment kunnen we deze het beste inzetten? Ook kijken we hoe je een juiste mix maakt tussen leer- en performance supportoplossingen die je kunt samenbrengen in een concreet ontwerpplan (Learning Experience and Performance plan).

Onderwijskundige >> 5 Moments of Need™ >> Integratie

Thomas is expert binnen de 5 Moments of Need methodologie rondom het onderwerp integratie met formeel leren. Als onderwijskundige is hij onder andere werkzaam voor Aviko, Stedin en het Prinses Maxima Centrum. “De 5 Moments of Need™ Designer opleiding die ik in december 2019 aan de 5 Moments of Need™ Academy afrondde, was voor mij een bevestiging van mijn jarenlange overtuiging van het succes van Performance Support.”

Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2021