Naar een andere bedrijfscultuur bij Carrefour België

Door: Johan Wöhr, Manager Learning & Development Carrefour Belgium.

Carrefour België is een grote organisatie met ruim 11.000 medewerkers.  Het is van oudsher een vrij solide – hiërarchisch georganiseerde – organisatie. Met de snel veranderende retailmarkt is het zaak om sneller te kunnen schakelen. Daarnaast is het steeds moeilijker om medewerkers aan de organisatie te binden. Johan kreeg met zijn L&D-afdeling de taak om te kijken hoe ze bedrijfscultuur konden veranderen. Hij gebruikt hiervoor de metafoor: “van Dame Blanche, naar Stracciatella”. Niet de topdown beslissingen die vaak niet onderin de “coupe” belanden, maar werknemers doorheen de organisatie bottom-up betrekken bij deze transitie: bijvoorbeeld door een groep Young Graduates een nieuwe visualisatie van de bedrijfsstrategie te laten pitchen. Zo’n transitie van bedrijfscultuur vormgeven vraagt echter ook wat van het L&D-team: hoe laat je daar de traditionele opleidingsvormen op los? Johan vertelt je in deze sessie tot welke ontdekkingen zij kwamen.

Bedrijfscultuur >> Eigenaarschap >> Veranderen

Johan heeft ruime ervaring in het ontwerpen van leerprogramma’s en is daarnaast gecertificeerd in LIFO®, een methodologie die gedagsvoorkeuren in kaart brengt. Zijn expertise ligt op het gebied van leiderschap, verandering en management. Vanuit deze achtergrond geeft hij leiding aan het L&D-team van Carrefour België, waarin hij onder meer betrokken is bij het driejarige traject om de bedrijfscultuur toekomstbestendiger te maken.

Deze sessie wordt online gegeven op: dinsdag 29 maart van 10.30-11.00.

ik wil deze sessie niet missen!
Next Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2022