Door: Petra Peeters, Adviseur L&D HAN & William de Kaste, Senior L&D Professional.
We verzamelen steeds meer data om grip te krijgen op het leren van werknemers. Je kunt aardig verdwalen in al deze informatie. Welke vaardigheden heb je als L&D-professional nodig om data om te zetten in betere prestaties op de werkvloer? Het gaat vooral om de analyse en het stellen van de juiste vragen: welke informatie heb ik nodig? Vervolgens moet je natuurlijk ook de juiste conclusie trekken. In deze werksessie leer je hoe je meer impact maakt met je evaluatie door aan de voorkant na te denken over de juiste vragen. Welke vragen moet jij jezelf als L&D’er altijd stellen? Hoe scherper je voor ogen hebt hoe het resultaat van een (leer)interventie eruitziet, hoe gerichter je die interventie kunt inrichten, en hoe makkelijker het wordt om het resultaat vast te stellen. Daarnaast wordt al ‘aan de voorkant’ duidelijk wat er naast ‘leren’ nodig is om het gewenst resultaat te bereiken. Het scherp formuleren van gewenst resultaat blijkt in de praktijk een lastige klus en het is voor zowel opdrachtgever als L&D-er verleidelijk daar snel overheen te stappen. In deze sessie reiken we een aantal tools aan die je helpen in samenwerking met je opdrachtgever jullie gezamenlijke kompas goed te richten om zo samen grip op impact te krijgen.
L&D-systemen > Evaluatie > Impact
Petra is een ervaren L&D-adviseur en docent aan de opleiding Learning & Development in Organisations aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ze is gespecialiseerd in de ontwikkeling en implementatie van L&D-systemen, toepassing van vernieuwende leerconcepten en het veranderingsprocessen rond leren.
L&D > Adviseur > Innovatie
William is een ervaren L&D professional en hoofddocent Learning and Development in Organisations aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Hij heeft zitting in het landelijke overleg HRM opleidingen (LOOHRM), de adviesraad van Develhub en het tijdschrift voor ontwikkeling in organisaties (TVOO). Zijn expertisegebieden zijn strategisch L&D, innovatie, persoonlijk leiderschap, ontwerpen van leertrajecten, (onderwijs)verandering en effectmeting.